Τα πάντα έχουν αλλάξει μετά την εξαγορά του ομίλου Chrysler από τον όμιλο Fiat! Οχι μόνο το ίδιο το αυτοκίνητο, αλλά και το δίκτυο διανομής του στην Ελλάδα είναι διαφορετικό. Τα μοντέλα της Lancia διατίθενται πλέον από τη Lancia Jeep Ελλάς Α.Ε. του ομίλου Συγγελίδη.
Η νέα Ypsilon διαθέτει δύο στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει από τους προγόνους της: είναι πεντάθυρη και για πρώτη φορά έχει σχεδιασμό λιγότερο… θηλυκό!
Με τη μεγάλη μάσκα να τραβάει τα βλέμματα στο εμπρός μέρος και το μυώδες αμάξωμα και τον αρμονικό συνδυασμό καμπύλων επιφανειών και γωνιών το τελικό αποτέλεσμα είναι πιο brutal από ποτέ! Ωστόσο, εξακολουθεί να έχει την ψιλο-εκκεντρική κομψότητα που κάνει παραδοσιακά ένα Ypsilon να ξεχωρίζει. Οι Ιταλοί σχεδιαστές, μάλιστα, κατάφεραν να κρύψουν τις χειρολαβές των πίσω θυρών, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μοιάζει με τρίθυρο. Η ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό. Ο τοποθετημένος στο κέντρο του ταμπλό πίνακας οργάνων έχει αρκετά μεγάλο όγκο, όμως είναι και ιδιαίτερα κομψός.
Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Ypsilon είναι ελαφρώς μικρότερες από αυτές του απερχόμενου, αλλά το μεταξόνιο παρέμεινε αμετάβλητο (αυτό σημαίνει ότι έχει το ίδιο καλούς χώρους στην καμπίνα επιβατών). Ο χώρος αποσκευών μάλιστα είναι αυξημένος και πλέον η χωρητικότητά του φτάνει τα 245 lt.
Στο πνεύμα της εποχής
Το μεγάλο νέο, βεβαίως, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας (και αυτό που του προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα) είναι ο κινητήρας 0.9 TwinAir (ναι, είναι αυτός που τοποθετείται και στο Fiat 500). Το μικρό και ελαφρύ σύνολο των 875 cc αποδίδει με τη βοήθεια turbo 85 PS και έχει μέγιστη ροπή 14,8 kgm. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο Ypsilon είναι επιπέδου κινητήρα 1,4 lt: 0-100 km/h σε 11,9 sec, τελική ταχύτητα 176 km/h.
Με εξαίρεση τις πολύ χαμηλές στροφές (μέχρι 2.000 rpm), στις οποίες το μοτέρ παρουσιάζει σημαντική αδυναμία, η απόδοσή του είναι γραμμική και η επιτάχυνση που χαρίζει απίστευτη για κινητήρα μόλις 900 κυβικών! Το ίδιο απίστευτη είναι και η κατανάλωσή του (μόλις 4,2 lt/100 km σε μικτές συνθήκες) και η εκπομπές ρύπων (99 g/km που συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας!). Στον αντίποδα, ωστόσο, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να ακούει τον τραχύ θόρυβο των δύο μόλις κυλίνδρων, που φτάνει στην καμπίνα των επιβατών παρά την καλή ηχομόνωση. Επίσης, στην κίνηση της πόλης ο υπολογιστής ταξιδιού στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν έδειξε κατανάλωση κάτω από 10 lt/100 km…
Οδηγώντας το νέο Ypsilon, διαπιστώσαμε ότι οι Ιταλοί έχουν βελτιώσει σημαντικά τη στιβαρότητα, την άνεση και το κράτημα του αυτοκινήτου. Η αίσθηση που σου προσφέρει είναι πιο ποιοτική και εμπνέει ασφάλεια. Φυσικά, το Ypsilon εξακολουθεί να είναι ένα μοντέλο που απευθύνεται σε φυσιολογικούς ανθρώπους (όχι σε τρελαμένους με την ταχύτητα) κι αυτό γίνεται ξεκάθαρο από το απλά καλό σε αίσθηση τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων που έχει ένα θέμα στις γρήγορες εναλλαγές ταχυτήτων.
Συνοψίζοντας τα θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά του νέου μικρού μοντέλου της Lancia, καταλήγουμε στο εξής συμπέρασμα: το νέο Ypsilon με τον εκπληκτικό κινητήρα 0.9 TwinAir αξίζει, όχι απλά μια αξιοπρεπή πορεία στην ελληνική αγορά, αλλά μια θέση στα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα της κατηγορίας του!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 875 cc
Ισχύς: 85 PS/5.500 rpm
Ροπή: 14,8 kgm/1.900 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχ.
Τελική ταχύτητα: 176 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 4,2 lt
Εκπομπές CO2: 99 g/km
Βάρος: 975 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.842/1.676/1.517 mm
Χώρος αποσκευών: 245 lt
Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: 13.788 €
protothema.gr
Η νέα Ypsilon διαθέτει δύο στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει από τους προγόνους της: είναι πεντάθυρη και για πρώτη φορά έχει σχεδιασμό λιγότερο… θηλυκό!
Με τη μεγάλη μάσκα να τραβάει τα βλέμματα στο εμπρός μέρος και το μυώδες αμάξωμα και τον αρμονικό συνδυασμό καμπύλων επιφανειών και γωνιών το τελικό αποτέλεσμα είναι πιο brutal από ποτέ! Ωστόσο, εξακολουθεί να έχει την ψιλο-εκκεντρική κομψότητα που κάνει παραδοσιακά ένα Ypsilon να ξεχωρίζει. Οι Ιταλοί σχεδιαστές, μάλιστα, κατάφεραν να κρύψουν τις χειρολαβές των πίσω θυρών, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να μοιάζει με τρίθυρο. Η ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθείται και στο εσωτερικό. Ο τοποθετημένος στο κέντρο του ταμπλό πίνακας οργάνων έχει αρκετά μεγάλο όγκο, όμως είναι και ιδιαίτερα κομψός.
Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Ypsilon είναι ελαφρώς μικρότερες από αυτές του απερχόμενου, αλλά το μεταξόνιο παρέμεινε αμετάβλητο (αυτό σημαίνει ότι έχει το ίδιο καλούς χώρους στην καμπίνα επιβατών). Ο χώρος αποσκευών μάλιστα είναι αυξημένος και πλέον η χωρητικότητά του φτάνει τα 245 lt.
Στο πνεύμα της εποχής
Το μεγάλο νέο, βεβαίως, στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας (και αυτό που του προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα) είναι ο κινητήρας 0.9 TwinAir (ναι, είναι αυτός που τοποθετείται και στο Fiat 500). Το μικρό και ελαφρύ σύνολο των 875 cc αποδίδει με τη βοήθεια turbo 85 PS και έχει μέγιστη ροπή 14,8 kgm. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο Ypsilon είναι επιπέδου κινητήρα 1,4 lt: 0-100 km/h σε 11,9 sec, τελική ταχύτητα 176 km/h.
Με εξαίρεση τις πολύ χαμηλές στροφές (μέχρι 2.000 rpm), στις οποίες το μοτέρ παρουσιάζει σημαντική αδυναμία, η απόδοσή του είναι γραμμική και η επιτάχυνση που χαρίζει απίστευτη για κινητήρα μόλις 900 κυβικών! Το ίδιο απίστευτη είναι και η κατανάλωσή του (μόλις 4,2 lt/100 km σε μικτές συνθήκες) και η εκπομπές ρύπων (99 g/km που συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας!). Στον αντίποδα, ωστόσο, ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να ακούει τον τραχύ θόρυβο των δύο μόλις κυλίνδρων, που φτάνει στην καμπίνα των επιβατών παρά την καλή ηχομόνωση. Επίσης, στην κίνηση της πόλης ο υπολογιστής ταξιδιού στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν έδειξε κατανάλωση κάτω από 10 lt/100 km…
Οδηγώντας το νέο Ypsilon, διαπιστώσαμε ότι οι Ιταλοί έχουν βελτιώσει σημαντικά τη στιβαρότητα, την άνεση και το κράτημα του αυτοκινήτου. Η αίσθηση που σου προσφέρει είναι πιο ποιοτική και εμπνέει ασφάλεια. Φυσικά, το Ypsilon εξακολουθεί να είναι ένα μοντέλο που απευθύνεται σε φυσιολογικούς ανθρώπους (όχι σε τρελαμένους με την ταχύτητα) κι αυτό γίνεται ξεκάθαρο από το απλά καλό σε αίσθηση τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων που έχει ένα θέμα στις γρήγορες εναλλαγές ταχυτήτων.
Συνοψίζοντας τα θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά του νέου μικρού μοντέλου της Lancia, καταλήγουμε στο εξής συμπέρασμα: το νέο Ypsilon με τον εκπληκτικό κινητήρα 0.9 TwinAir αξίζει, όχι απλά μια αξιοπρεπή πορεία στην ελληνική αγορά, αλλά μια θέση στα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα της κατηγορίας του!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 875 cc
Ισχύς: 85 PS/5.500 rpm
Ροπή: 14,8 kgm/1.900 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχ.
Τελική ταχύτητα: 176 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,9 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 4,2 lt
Εκπομπές CO2: 99 g/km
Βάρος: 975 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.842/1.676/1.517 mm
Χώρος αποσκευών: 245 lt
Τέλη Κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: 13.788 €
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου