Προσπάθεια επανεκκίνησης για τους οδικούς άξονες... Τις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει μία οριζόντια εφεδρεία στις αστικές συγκοινωνίες, στο συγκοινωνιακό έργο αλλά και στα έσοδά τους επιβεβαιώνουν δύο τεχνικές εκθέσεις που έχει στα χέρια του ο νέος υπουργός Υποδομών κ. Μάκης Βορίδης.
Πρόκειται για τις απόψεις των συμβούλών που παρακολουθούν το πρόγραμμα εξυγίανσης των επιχειρήσεων μεταφορών που κρούουν το καμπανάκι του κινδύνου σε μία γενικευμένη μορφή εφεδρείας.
Σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, ο οποίος έχει προγραμματισμένη συνάντηση με τον πρωθυπουργό κ. Λουκά Παπαδήμο, από το καλοκαίρι στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης των ΔΕΚΟ των συγκοινωνιών έχουν φύγει με τις μετατάξεις 5.000 εργαζόμενοι.
Όμως το πρόβλημα ανακύπτει με τις ειδικότητες.
«Για παράδειγμα στον ΟΣΕ δεν συζητείται για τους 338 που είναι σε εφεδρεία. Συζητείται για τους 130 διότι έχουν ειδικότητες που θα επηρεάσουν το συγκοινωνιακό έργο. Εάν λοιπόν λείψουν κρίσιμες παραγωγικές ειδικότητες, θα πρέπει να κοπούν γραμμές» και αυτό όπως σημειώνει ο υπουργός θα έχει επίπτωση στα έσοδα αφού θα υπάρξουν λιγότερα εισιτήρια.
Το δεύτερο μεγάλο αγκάθι που καλείται να αντιμετωπίσει άμεσα ο νέος υπουργός Υποδομών είναι να συνεχίσει η χρηματοδότηση των συμβάσεων παραχώρησης που έχουν σταματήσει εδώ και μήνες δείχνοντας την έξοδο σε χιλιάδες εργαζόμενους. Μιλώντας στην ΝΕΤ την Τρίτη ο κ. Βορίδης ανέφερε ότι από τα συνολικά 9 δισ., ευρώ που είναι η αξία των πέντε οδικών αξόνων απομένουν για να ολοκληρωθούν 6,5 δισ. ευρώ.
Εάν τα έργα αυτά επανεκκινήσουν, προέβλεψε ότι θα δημιουργηθούν 10.000 με 15.000 νέες θέσεις εργασίας. Ωστόσο, κάθε πρόβλεψη φαντάζει επιπόλαιη καθώς η δυσκολία του εγχειρήματος είναι πολύ μεγάλη σε ένα εξαιρετικά ευμετάβλητο οικονομικό περιβάλλον που οι τράπεζες τραβούν το χαλί της χρηματοδότησης και οι εναλλακτικές λύσεις είναι πολύ περιορισμένες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο υπουργείο Οικονομίας αλλά και στο Υποδομών στηρίζουν τις ελπίδες τους στον επικεφαλής της ομάδας task force κ. Χόρστ Ράιχενμπαχ ο οποίος φέρεται να προκρίνει ένα μοντέλο ενεργοποίησης των έργων με εγγυήσεις από το ΕΣΠΑ και χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το μοντέλο αυτό θεωρείται από τα πλέον ασφαλή για να διασωθούν τα έργα, δεν φαίνεται όμως να έχουν ξεκαθαρίσει όλες οι πιθανοί παράμετροι που θα δώσουν το αίσιο τέλος.
Για τα έργα του μετρό που έχουν βαλτώσει ελέω Siemens, το υπουργείο είναι αναγκασμένο να περιμένει να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση που διεξάγεται από την κυβέρνηση σχετικά με τις αποζημιώσεις που πρέπει να καταβάλλει η Γερμανική εταιρία για την ζημιά που έχει προκαλέσει στο ελληνικό δημόσιο με την συμπεριφορά της.
protothema.gr
Πρόκειται για τις απόψεις των συμβούλών που παρακολουθούν το πρόγραμμα εξυγίανσης των επιχειρήσεων μεταφορών που κρούουν το καμπανάκι του κινδύνου σε μία γενικευμένη μορφή εφεδρείας.
Σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, ο οποίος έχει προγραμματισμένη συνάντηση με τον πρωθυπουργό κ. Λουκά Παπαδήμο, από το καλοκαίρι στο πλαίσιο της ανασυγκρότησης των ΔΕΚΟ των συγκοινωνιών έχουν φύγει με τις μετατάξεις 5.000 εργαζόμενοι.
Όμως το πρόβλημα ανακύπτει με τις ειδικότητες.
«Για παράδειγμα στον ΟΣΕ δεν συζητείται για τους 338 που είναι σε εφεδρεία. Συζητείται για τους 130 διότι έχουν ειδικότητες που θα επηρεάσουν το συγκοινωνιακό έργο. Εάν λοιπόν λείψουν κρίσιμες παραγωγικές ειδικότητες, θα πρέπει να κοπούν γραμμές» και αυτό όπως σημειώνει ο υπουργός θα έχει επίπτωση στα έσοδα αφού θα υπάρξουν λιγότερα εισιτήρια.
Το δεύτερο μεγάλο αγκάθι που καλείται να αντιμετωπίσει άμεσα ο νέος υπουργός Υποδομών είναι να συνεχίσει η χρηματοδότηση των συμβάσεων παραχώρησης που έχουν σταματήσει εδώ και μήνες δείχνοντας την έξοδο σε χιλιάδες εργαζόμενους. Μιλώντας στην ΝΕΤ την Τρίτη ο κ. Βορίδης ανέφερε ότι από τα συνολικά 9 δισ., ευρώ που είναι η αξία των πέντε οδικών αξόνων απομένουν για να ολοκληρωθούν 6,5 δισ. ευρώ.
Εάν τα έργα αυτά επανεκκινήσουν, προέβλεψε ότι θα δημιουργηθούν 10.000 με 15.000 νέες θέσεις εργασίας. Ωστόσο, κάθε πρόβλεψη φαντάζει επιπόλαιη καθώς η δυσκολία του εγχειρήματος είναι πολύ μεγάλη σε ένα εξαιρετικά ευμετάβλητο οικονομικό περιβάλλον που οι τράπεζες τραβούν το χαλί της χρηματοδότησης και οι εναλλακτικές λύσεις είναι πολύ περιορισμένες.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στο υπουργείο Οικονομίας αλλά και στο Υποδομών στηρίζουν τις ελπίδες τους στον επικεφαλής της ομάδας task force κ. Χόρστ Ράιχενμπαχ ο οποίος φέρεται να προκρίνει ένα μοντέλο ενεργοποίησης των έργων με εγγυήσεις από το ΕΣΠΑ και χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το μοντέλο αυτό θεωρείται από τα πλέον ασφαλή για να διασωθούν τα έργα, δεν φαίνεται όμως να έχουν ξεκαθαρίσει όλες οι πιθανοί παράμετροι που θα δώσουν το αίσιο τέλος.
Για τα έργα του μετρό που έχουν βαλτώσει ελέω Siemens, το υπουργείο είναι αναγκασμένο να περιμένει να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση που διεξάγεται από την κυβέρνηση σχετικά με τις αποζημιώσεις που πρέπει να καταβάλλει η Γερμανική εταιρία για την ζημιά που έχει προκαλέσει στο ελληνικό δημόσιο με την συμπεριφορά της.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου