Pages

Τρίτη 24 Μαΐου 2011

Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Forester

Το 2008 αγόρασα το δίλιτρο βενζινοκίνητο Subaru Forester τρίτης γενιάς των 150PS θεωρώντας το, κατάλληλο αυτοκίνητο για να καλύψει τις ανάγκες μιας τριμελούς οικογένειας. Μετά από τέσσερα χρόνια και 20 χιλιάδες χιλιόμετρα είμαι ευχαριστημένος απ’ την επιλογή μου. Θα προτιμούσα την πετρελαιοκίνητη έκδοση λόγω ροπής, ενώ ούτε λόγος για την υπερτροφοδοτούμενη βενζινοκίνητη έκδοση των 2.5lt της οποίας φυσιολογικά σταμάτησε και η παραγωγή. Αδύναμο σημείο του Forester ο κινητήρας, χωρίς να υστερεί δε σε ενθουσιάζει κι’ όλας. Όσοι έχετε οδηγήσει το μοντέλο της τρίτς γενιάς ξέρετε ότι το ξεκίνημα σε ανηφόρα είναι ένα θέμα παρότι το αυτοκίνητο διαθέτει «υποβοήθηση εκκίνησης».
Το πρώτο σημείο λοιπόν που βελτιώθηκε στο ανανεωμένο Forester είναι ο κινητήρας.
Το σύνολο ήταν και παραμένει επίπεδο (boxer) μια διάταξη που φέρνει τους τέσσερις κυλίνδρους αντικριστά. Οι Ιάπωνες μηχανικοί άλλαξαν τη σχέση διαμέτρου – διαδρομής (σ.σ: από 92 x 75 mm σε 84 x 90 mm) επανασχεδίασαν όλη τη διαδρομή της ροής του καυσίμου, μείωσαν τις τριβές και πλέον κάνουν λόγω για έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα που θα αποτελέσει τη βάση για πολλά μοντέλα της Subaru στο μέλλον. Στην πράξη ο χρήστης διαπιστώνει ότι ο κινητήρας πλέον δεν πνίγεται στις χαμηλές στροφές, έχει γραμμικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα και πιο ραφιναρισμένη λειτουργία. Ταυτόχρονα όντως η κατανάλωση έχει μειωθεί κατά 10% όπως ισχυρίζονται οι κατασκευαστές, στην περίπτωσή μας πέσαμε από τα σχεδόν 11lt στα 9.6lt/100km. Βέβαια κορυφαία επιλογή για το Forester παραμένει ο diesel boxer κινητήρας.

Η άλλη σημαντική βελτίωση αφορά στη γεωμετρία της ανάρτησης αλλά και στην απόσβεση των πίσω αμορτισέρ. Το Forester τρίτης γενιάς όταν κυκλοφόρησε το 2008 δέχτηκε κριτική από το σύνολο σχεδόν του ελληνικού ειδικού Τύπου για τις μεγάλες διαδρομές της ανάρτησής του. Διαφώνησα τότε και συνεχίζω να διαφωνώ μ’ αυτή την άποψη. Το προσωπικό μου Forester είναι απίστευτα άνετο, κρατάει αφού γείρει όπως όλα τα Subaru και εκτός δρόμου δεν παίζεται, κανένα μοντέλο του ανταγωνισμού δεν προσφέρει τέτοια άνεση σε κακοτράχηλα περάσματα.
Στο μοντέλο του 2011 η πίσω ανάρτηση είναι πιο σκληρή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι κλίσεις στο δρόμο αλλά αντίστοιχα έχουν αυξηθεί οι υποστροφικές τάσεις. Ταυτόχρονα εκτός δρόμου οι πίσω επιβάτες πληρώνουν το τίμημα της πιο άμεσης απόσβεσης, σε άνεση.
Αξιοσημείωτη αλλαγή στο εσωτερικό είναι η αισθητική των οργάνων ενώ περιττό να αναφέρω ότι η σύζυγος λάτρεψε την κάμερα οπισθοπορείας που διευκολύνει στο παρκάρισμα και το σύστημα Bluetooth που σου επιτρέπει να επικοινωνείς χωρίς να κρατάς το τηλέφωνο.

Εξωτερικά ξεχωρίζει η μάσκα νέας αισθητικής που προσωπικά μας κέρδισε.
Όσον αφορά στον εξοπλισμό επιλέγοντας τις 17αρες ζάντες αλουμινίου είναι σα να απεμπολείς τα όποια οφέλη από την μείωση κατανάλωσης του κινητήρα. Επιπλέον οι σιδερένιες 16αρες πλεονεκτούν σε αντοχή εκτός δρόμου. Το Forester τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμά του στην Ελληνική αγορά ανανεώθηκε ώστε να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας. Ειδικά για όσους ενδιαφέρονται για απαιτητική εκτός δρόμου κίνηση είναι μονόδρομος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1995 cc
Ισχύς: 150 PS /6000 rpm
Ροπή: 20.2 kgm /4200
Μετάδοση: Σε όλους τους τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχ.
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 10,7 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 9,6 lt (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 173 gr/km
Βάρος: 1480 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.560/1.780/1.700mm
Χώρος αποσκευών: 450 - 1660 lt
Τιμή: 28.600 ευρώ
Τιμή με απόσυρση: 25.900 ευρώ

Δεν υπάρχουν σχόλια: