Το μέγεθός του είναι πραγματικά ασύλληπτο. Το «Berge Everest» ανήκει στην κατηγορία των μεγαπλοίων (mega-ships), εκείνων των πλοίων που λόγω του μεγέθους τους δεν μπορούν να διέλθουν από τη διώρυγα του Παναμά ή του Σουέζ, με αποτέλεσμα να ταξιδεύουν από το ακρωτήριο Χορν στη Χιλή ή το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας στο νότιο άκρο της Αφρικής…
Σε μήκος το «Berge Everest» ξεπερνάει τον πύργο του Άιφελ (360 μέτρα) και στο πλάτος θυμίζει ποδοσφαιρικό γήπεδο (65 μέτρα). Το πλοίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος από την βραζιλιάνικη Vale, τη μεγαλύτερη εταιρεία εξόρυξης ορυκτών στον κόσμο και μεγαλύτερη παραγωγό σιδήρου. Είναι το πρώτο που παραδόθηκε από τα 19 που παρήγγειλε η εταιρεία σε ναυπηγεία της Κίνας και της Κορέας.
Η χωρητικότητα του «Berge Everest» φτάνει τους 400.000 τόνους «νεκρού βάρους» (dead weight - dwt), όταν το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 364.000 dwt. Η Vale με την κατασκευή αυτού του στόλου από μεγαπλοία, στοχεύει στη μείωση του κόστους μεταφοράς. Αρκεί να αναφέρουμε ότι η μεταφορά ενός τόνου το 2002 στοίχιζε 7 δολάρια και χρόνια αργότερα είχε φτάσει τα 87 δολάρια!
Το «Berge Everest» βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας όταν πρόσφατα προσέγγισε το κινεζικό λιμάνι του Dalian φορτωμένο με 350.000 τόνους ορυκτού. Ήταν το πρώτο και μοναδικό πλοίο του είδους του που έδεσε στην Κίνα, καθώς λίγες μέρες αργότερα η Κίνα απαγόρευσε στα μεγαπλοία να δένουν στα λιμάνια της, σε μια προσπάθεια να προστατέψει τους εγχώριους πλοιοκτήτες και μεταφορείς που δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα.
Σε μήκος το «Berge Everest» ξεπερνάει τον πύργο του Άιφελ (360 μέτρα) και στο πλάτος θυμίζει ποδοσφαιρικό γήπεδο (65 μέτρα). Το πλοίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για τη μεταφορά σιδηρομεταλλεύματος από την βραζιλιάνικη Vale, τη μεγαλύτερη εταιρεία εξόρυξης ορυκτών στον κόσμο και μεγαλύτερη παραγωγό σιδήρου. Είναι το πρώτο που παραδόθηκε από τα 19 που παρήγγειλε η εταιρεία σε ναυπηγεία της Κίνας και της Κορέας.
Η χωρητικότητα του «Berge Everest» φτάνει τους 400.000 τόνους «νεκρού βάρους» (dead weight - dwt), όταν το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 364.000 dwt. Η Vale με την κατασκευή αυτού του στόλου από μεγαπλοία, στοχεύει στη μείωση του κόστους μεταφοράς. Αρκεί να αναφέρουμε ότι η μεταφορά ενός τόνου το 2002 στοίχιζε 7 δολάρια και χρόνια αργότερα είχε φτάσει τα 87 δολάρια!
Το «Berge Everest» βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας όταν πρόσφατα προσέγγισε το κινεζικό λιμάνι του Dalian φορτωμένο με 350.000 τόνους ορυκτού. Ήταν το πρώτο και μοναδικό πλοίο του είδους του που έδεσε στην Κίνα, καθώς λίγες μέρες αργότερα η Κίνα απαγόρευσε στα μεγαπλοία να δένουν στα λιμάνια της, σε μια προσπάθεια να προστατέψει τους εγχώριους πλοιοκτήτες και μεταφορείς που δέχτηκαν ισχυρό πλήγμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου