"Ανάσα" για την νησιωτική Ελλάδα... Την λήξη της απεργίας στις 6 τα ξημερώματα της Τρίτης -όπως αρικά είχε προαναγγείλει- αποφάσισε η εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ, ύστερα από συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας.
Τα πλοία της ακτοπλοϊας, που παραμένουν δεμένα στα λιμάνια για μία εβδομάδα, θα πραγματοποιήσουν κανονικά από την Τρίτη τα δρομολόγιά τους, εκτός από τα πλοία των ΑΝΕΚ και ΝΕΛ καθώς, σύμφωνα με την ΠΝΟ, δεν εφαρμόζουν τη συλλογική σύμβαση εργασίας και δεν έχουν καταβάλλει τα αναδρομικά.
Δείτε το έκτακτο πρόγραμμα δρομολογίων της Minoan Lines εδώ
Οι ναυτεργάτες εμφανίζονταν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και αυτή την εβδομάδα, ωστόσο, μπροστά στα τεράστια προβλήματα τροφοδοσίας που έχουν δημιουργηθεί τόσο σε τρόφιμα όσο και σε καύσιμα στα περισσότερα νησιά, αποφάσισαν τη λήξη της απεργίας τους.
Εάν συνέχιζαν τις κινητοποιήσεις, τότε τα προβλήματα θα δυσκόλευαν την ήδη προβληματική καθημερινότητα των νησιωτών που έχουν αποκοπεί από την ηπειρωτική χώρα.
Το απεργιακό μέτωπο έσπασαν επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που είναι δρομολογημένα στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο Κρήτης. Τα πληρώματα έστησαν κάλπες μέσα στα πλοία και ψήφισαν κατά των απεργιών, ενώ την ίδια ώρα ήταν ασφυκτικές οι πιέσεις να φορτωθούν τα φορτηγά οχήματα που μετέφεραν ευπαθή προϊόντα.
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, εν τω μεταξύ, εκπέμπουν σήμα κινδύνου για την επιβίωσή τους, αφού οι απεργίες χειροτερεύουν την ήδη προβληματική οικονομική τους κατάσταση.
«Η ασθενής οικονομική κατάσταση των εταιρειών πλοιοκτησίας του επιβατηγού μας στόλου επιδεινώνεται καθημερινά από την έλλειψη ρευστότητας, ενώ επιβαρύνεται σημαντικά η οικονομική υπόσταση των εταιρειών από τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου. Δυστυχώς, έρχεται η χρονική στιγμή που οι περισσότερες εταιρείες πλοιοκτησίας θα δηλώσουν αδυναμία επιβίωσης» επισημαίνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και προσθέτει: «Εάν πτωχεύσει η επιβατηγός ναυτιλία, η ναυτική ανεργία θα ανέλθει στα ύψη με τραγικά όμως αποτελέσματα για όλους, ναυτικούς, νησιώτες και πλοιοκτησία».
Η ΠΝΟ συναντήθηκε την περασμένη Παρασκευή με τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Το κλίμα ήταν καλό και πολλοί ήταν εκείνοι που πίστεψαν ότι η απεργία θα λήξει. Φευ!
Η εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ την επομένη ημέρα συνεδρίασε και ανακοίνωσε ότι συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις, κρίνοντας ότι οι θέσεις του υπουργού, αν και θα μπορούσε να εκτιμηθεί ότι «το περιεχόμενό τους αφήνει περιθώρια, που να στηρίζουν πιθανότητα ικανοποιητικής αντιμετώπισης στο μέλλον, ορισμένων από τα γνωστά αιτήματα της Ομοσπονδίας», δεν καλύπτουν ωστόσο «και φαίνεται ότι αγνοούν το σύνολο των αιτημάτων της».
Ο υπουργός, απαντώντας στα αιτήματα της απεργίας της Ομοσπονδίας, τόνισε μεταξύ άλλων και τα εξής:
1) Με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, η εποπτεία του ΝΑΤ μεταφέρεται αυτούσια στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και διατηρείται η αυτονομία του.
2) Σε συνεργασία και συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, θα υπάρξει η βέλτιστη λύση για το θέμα των συντάξεων του ΝΑΤ.
3) Το ΕΛΟΕΝ θα εκσυγχρονισθεί.
4) Το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας θα ενισχυθεί με κεφάλαια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί το ποσό που διατίθεται στους άνεργους ναυτικούς.
protothema.gr
Τα πλοία της ακτοπλοϊας, που παραμένουν δεμένα στα λιμάνια για μία εβδομάδα, θα πραγματοποιήσουν κανονικά από την Τρίτη τα δρομολόγιά τους, εκτός από τα πλοία των ΑΝΕΚ και ΝΕΛ καθώς, σύμφωνα με την ΠΝΟ, δεν εφαρμόζουν τη συλλογική σύμβαση εργασίας και δεν έχουν καταβάλλει τα αναδρομικά.
Δείτε το έκτακτο πρόγραμμα δρομολογίων της Minoan Lines εδώ
Οι ναυτεργάτες εμφανίζονταν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και αυτή την εβδομάδα, ωστόσο, μπροστά στα τεράστια προβλήματα τροφοδοσίας που έχουν δημιουργηθεί τόσο σε τρόφιμα όσο και σε καύσιμα στα περισσότερα νησιά, αποφάσισαν τη λήξη της απεργίας τους.
Εάν συνέχιζαν τις κινητοποιήσεις, τότε τα προβλήματα θα δυσκόλευαν την ήδη προβληματική καθημερινότητα των νησιωτών που έχουν αποκοπεί από την ηπειρωτική χώρα.
Το απεργιακό μέτωπο έσπασαν επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που είναι δρομολογημένα στη γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο Κρήτης. Τα πληρώματα έστησαν κάλπες μέσα στα πλοία και ψήφισαν κατά των απεργιών, ενώ την ίδια ώρα ήταν ασφυκτικές οι πιέσεις να φορτωθούν τα φορτηγά οχήματα που μετέφεραν ευπαθή προϊόντα.
Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, εν τω μεταξύ, εκπέμπουν σήμα κινδύνου για την επιβίωσή τους, αφού οι απεργίες χειροτερεύουν την ήδη προβληματική οικονομική τους κατάσταση.
«Η ασθενής οικονομική κατάσταση των εταιρειών πλοιοκτησίας του επιβατηγού μας στόλου επιδεινώνεται καθημερινά από την έλλειψη ρευστότητας, ενώ επιβαρύνεται σημαντικά η οικονομική υπόσταση των εταιρειών από τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου. Δυστυχώς, έρχεται η χρονική στιγμή που οι περισσότερες εταιρείες πλοιοκτησίας θα δηλώσουν αδυναμία επιβίωσης» επισημαίνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και προσθέτει: «Εάν πτωχεύσει η επιβατηγός ναυτιλία, η ναυτική ανεργία θα ανέλθει στα ύψη με τραγικά όμως αποτελέσματα για όλους, ναυτικούς, νησιώτες και πλοιοκτησία».
Η ΠΝΟ συναντήθηκε την περασμένη Παρασκευή με τον υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Το κλίμα ήταν καλό και πολλοί ήταν εκείνοι που πίστεψαν ότι η απεργία θα λήξει. Φευ!
Η εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ την επομένη ημέρα συνεδρίασε και ανακοίνωσε ότι συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις, κρίνοντας ότι οι θέσεις του υπουργού, αν και θα μπορούσε να εκτιμηθεί ότι «το περιεχόμενό τους αφήνει περιθώρια, που να στηρίζουν πιθανότητα ικανοποιητικής αντιμετώπισης στο μέλλον, ορισμένων από τα γνωστά αιτήματα της Ομοσπονδίας», δεν καλύπτουν ωστόσο «και φαίνεται ότι αγνοούν το σύνολο των αιτημάτων της».
Ο υπουργός, απαντώντας στα αιτήματα της απεργίας της Ομοσπονδίας, τόνισε μεταξύ άλλων και τα εξής:
1) Με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, η εποπτεία του ΝΑΤ μεταφέρεται αυτούσια στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και διατηρείται η αυτονομία του.
2) Σε συνεργασία και συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, θα υπάρξει η βέλτιστη λύση για το θέμα των συντάξεων του ΝΑΤ.
3) Το ΕΛΟΕΝ θα εκσυγχρονισθεί.
4) Το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας θα ενισχυθεί με κεφάλαια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί το ποσό που διατίθεται στους άνεργους ναυτικούς.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου