Οι κανόνες καλής συμπεριφοράς στο Δημόσιο. Ήρθε το savoir vivre των δημοσίων υπαλλήλων!
Αν η εικόνα που έχετε για τους υπαλλήλους του Δημοσίου είναι κακή, τότε θα εκπλαγείτε με το νέο κώδικα συμπεριφοράς.
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας παρουσίασε τον Οδηγό Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς, μέσα στον οποίο περιγράφεται αναλυτικά το πρότυπο του δημοσίου υπαλλήλου.
Δείτε τη λίστα των υποχρεώσεων των υπαλλήλων του Δημοσίου, όπως δημοσιεύτηκαν στα "ΝΕΑ":
Οι 10 υποχρεώσεις των δημοσίων υπαλλήλων
- Ο υπάλληλος θα πρέπει να απαντά στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών και, εάν είναι αναρμόδιος, να τους διευκολύνει να βρουν τους υπευθύνους.
- ∆εν επιτρέπεται η άρνηση παροχής πληροφόρησης και η αναγραφή σε γκισέ δημοσίων υπηρεσιών της φράσης «Δεν δίνονται πληροφορίες».
- Ο υπάλληλος οφείλει να ενημερώνει τους πολίτες για τα μέτρα και τις Αρχές στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν για την προστασία τους ύστερα από αρνητική αντιμετώπιση υπόθεσής τους από τη ∆ιοίκηση.
- Αν μια υπόθεση είναι περίπλοκη και δεν μπορεί να τη διεκπεραιώσει ή να παράσχει πληροφορίες και διευκρινίσεις, θα πρέπει να ζητήσει από τον πολίτη να υποβάλει γραπτώς το αίτημά του.
- Σε περίπτωση απώλειας φακέλου σχετικού με υπόθεση πολίτη, ο υπάλληλος οφείλει να αναλάβει όλες τις ενέργειες για την επανασύστασή του.
- Ο υπάλληλος οφείλει να είναι συνεπής στις δεσμεύσεις και, εάν αναλάβει να αποστείλει γραπτή απάντηση, να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή να δεχθεί τον πολίτη στην υπηρεσία, θα πρέπει να ανταποκριθεί πλήρως.
- Όταν οι νομοθετικές ρυθμίσεις τού παρέχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ περισσότερων νόμιμων λύσεων, οφείλει να επιλέξει την επιεικέστερη για τον πολίτη.
- Εάν λάβει αίτηση πολίτη για την οποία δεν είναι αρμόδια η υπηρεσία του, ο υπάλληλος φροντίζει για τη διαβίβαση εντός τριών ημερών στην αρμόδια υπηρεσία και τη σχετική ενημέρωση του πολίτη.
- Ο δημόσιος υπάλληλος δεν δημοσιοποιεί πληροφορίες που αφορούν την ιδιωτική και οικογενειακή ζωή πολιτών ή άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, αλλά δεν μπορεί να επικαλείται γενικά το απόρρητο για τη μη χορήγηση άλλων εγγράφων.
- Πριν προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια, πρέπει να καλέσει τον ενδιαφερόμενο και να τον ενημερώσει σχετικά.
Οι κανόνες
O υπάλληλος πρέπει:
- Να απευθύνεται στους πολίτες στον πληθυντικό
- Να τηρεί κανόνες καλής συμπεριφοράς, ανεξαρτήτως της ψυχικής του διάθεσης
- Να διατηρεί την ψυχραιμία του, ακόμη και απέναντι σε δύστροπους και εριστικούς πολίτες
- Να έχει επιμελημένη και ευπρεπή εμφάνιση
- Να μην καπνίζει
- Να μην διακόπτει για προσωπικές του υποθέσεις την επικοινωνία με τον πολίτη
- Να μην ακούει μουσική
- Να μην κάνει χρήση του υπολογιστή και του Ίντερνετ εκτός των υπηρεσιακών αναγκών
akous.gr
Αν η εικόνα που έχετε για τους υπαλλήλους του Δημοσίου είναι κακή, τότε θα εκπλαγείτε με το νέο κώδικα συμπεριφοράς.
Ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας παρουσίασε τον Οδηγό Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς, μέσα στον οποίο περιγράφεται αναλυτικά το πρότυπο του δημοσίου υπαλλήλου.
Δείτε τη λίστα των υποχρεώσεων των υπαλλήλων του Δημοσίου, όπως δημοσιεύτηκαν στα "ΝΕΑ":
Οι 10 υποχρεώσεις των δημοσίων υπαλλήλων
- Ο υπάλληλος θα πρέπει να απαντά στις τηλεφωνικές κλήσεις των πολιτών και, εάν είναι αναρμόδιος, να τους διευκολύνει να βρουν τους υπευθύνους.
- ∆εν επιτρέπεται η άρνηση παροχής πληροφόρησης και η αναγραφή σε γκισέ δημοσίων υπηρεσιών της φράσης «Δεν δίνονται πληροφορίες».
- Ο υπάλληλος οφείλει να ενημερώνει τους πολίτες για τα μέτρα και τις Αρχές στις οποίες μπορούν να απευθυνθούν για την προστασία τους ύστερα από αρνητική αντιμετώπιση υπόθεσής τους από τη ∆ιοίκηση.
- Αν μια υπόθεση είναι περίπλοκη και δεν μπορεί να τη διεκπεραιώσει ή να παράσχει πληροφορίες και διευκρινίσεις, θα πρέπει να ζητήσει από τον πολίτη να υποβάλει γραπτώς το αίτημά του.
- Σε περίπτωση απώλειας φακέλου σχετικού με υπόθεση πολίτη, ο υπάλληλος οφείλει να αναλάβει όλες τις ενέργειες για την επανασύστασή του.
- Ο υπάλληλος οφείλει να είναι συνεπής στις δεσμεύσεις και, εάν αναλάβει να αποστείλει γραπτή απάντηση, να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή να δεχθεί τον πολίτη στην υπηρεσία, θα πρέπει να ανταποκριθεί πλήρως.
- Όταν οι νομοθετικές ρυθμίσεις τού παρέχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ περισσότερων νόμιμων λύσεων, οφείλει να επιλέξει την επιεικέστερη για τον πολίτη.
- Εάν λάβει αίτηση πολίτη για την οποία δεν είναι αρμόδια η υπηρεσία του, ο υπάλληλος φροντίζει για τη διαβίβαση εντός τριών ημερών στην αρμόδια υπηρεσία και τη σχετική ενημέρωση του πολίτη.
- Ο δημόσιος υπάλληλος δεν δημοσιοποιεί πληροφορίες που αφορούν την ιδιωτική και οικογενειακή ζωή πολιτών ή άλλα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, αλλά δεν μπορεί να επικαλείται γενικά το απόρρητο για τη μη χορήγηση άλλων εγγράφων.
- Πριν προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια, πρέπει να καλέσει τον ενδιαφερόμενο και να τον ενημερώσει σχετικά.
Οι κανόνες
O υπάλληλος πρέπει:
- Να απευθύνεται στους πολίτες στον πληθυντικό
- Να τηρεί κανόνες καλής συμπεριφοράς, ανεξαρτήτως της ψυχικής του διάθεσης
- Να διατηρεί την ψυχραιμία του, ακόμη και απέναντι σε δύστροπους και εριστικούς πολίτες
- Να έχει επιμελημένη και ευπρεπή εμφάνιση
- Να μην καπνίζει
- Να μην διακόπτει για προσωπικές του υποθέσεις την επικοινωνία με τον πολίτη
- Να μην ακούει μουσική
- Να μην κάνει χρήση του υπολογιστή και του Ίντερνετ εκτός των υπηρεσιακών αναγκών
akous.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου