Καινοτόμο σχέδιο λειτουργίας ηλεκτρικών ταξί στην πόλη Σενζέν, τον οικονομικό κολοσσό της Νότιας Κίνας, μοιάζει να έχει επιτύχει σε όλα τα επίπεδα. Οι πελάτες δηλώνουν ικανοποιημένοι, δεν έχει καταγραφεί κανένα ατύχημα και οι οδηγοί των ταξί χαρακτηρίζονται «ευγενικοί», κάτι ιδιαίτερα σπάνιο για τους Κινέζους ταξιτζήδες. Το πιλοτικό πρόγραμμα, που μπορεί τώρα να γίνει αντικείμενο μίμησης και σε άλλες κινεζικές πόλεις, αποκαλύπτει τα φιλόδοξα σχέδια της Κίνας για περισσότερα από μισό εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα (EV) και υβριδικά, μέχρι το 2015. Η χώρα είναι ήδη ο μεγαλύτερος «παραγωγός» καυσαερίων στον κόσμο, ενώ το αποτύπωμα άνθρακα της Κίνας αναμένεται να διογκωθεί ακόμη περισσότερο στο μέλλον, εν μέρει χάρη στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Σε μία προσπάθεια να ενισχύσει την κινεζική ενεργειακή αυτάρκεια, το Πεκίνο χαρακτήρισε τη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων «στρατηγικής σημασίας», ανακοινώνοντας επενδύσεις της τάξης του 1,5 δισ. δολαρίων το χρόνο σε αυτή, για τα ερχόμενα δέκα χρόνια.
Ακόμη, όμως, και με τη βοήθεια του κράτους και παρά τη στήριξη των πελατών των ηλεκτρικών ταξί, η επικράτησή τους δεν θεωρείται ακόμη δεδομένη. Τα σημεία φόρτισης είναι λίγα και απομακρυσμένα το ένα από το άλλο, όπως και τα συνεργεία, ενώ το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει υψηλό. Παρά τη γενναιόδωρη κρατική τους επιχορήγηση, τα ηλεκτρικά ταξί του Σενζέν είναι κατά 80% ακριβότερα από τα συμβατικά. Οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες SAIC Motor και Dongfeng Motor Group, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσαν μεγάλες επενδύσεις στα «πράσινα» αυτοκίνητα.
Το 2009, η κινεζική κυβέρνηση επέλεξε το Σενζέν, καθώς και άλλες 12 πόλεις της χώρας, για να ηγηθούν της μετάβασης προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι πόλεις Σενζέν και Χανγκζού, ήταν οι δύο μόνες που υιοθέτησαν πιλοτικό πρόγραμμα ηλεκτρικών ταξί.
Η κρατική εταιρία ταξί Pengcheng E-Taxi διαθέτει 50 ηλεκτρικά οχήματα. «Οι πελάτες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τα αυτοκίνητα. Πάνω από 90% ζητούν πληροφορίες για αυτά, τη στιγμή που μπαίνουν μέσα», λέει ο οδηγός Ζενγκ Χσιουένγκ.
www.kathimerini.gr με στοιχεία από Reuters
Ακόμη, όμως, και με τη βοήθεια του κράτους και παρά τη στήριξη των πελατών των ηλεκτρικών ταξί, η επικράτησή τους δεν θεωρείται ακόμη δεδομένη. Τα σημεία φόρτισης είναι λίγα και απομακρυσμένα το ένα από το άλλο, όπως και τα συνεργεία, ενώ το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει υψηλό. Παρά τη γενναιόδωρη κρατική τους επιχορήγηση, τα ηλεκτρικά ταξί του Σενζέν είναι κατά 80% ακριβότερα από τα συμβατικά. Οι τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες SAIC Motor και Dongfeng Motor Group, μεταξύ άλλων, ανακοίνωσαν μεγάλες επενδύσεις στα «πράσινα» αυτοκίνητα.
Το 2009, η κινεζική κυβέρνηση επέλεξε το Σενζέν, καθώς και άλλες 12 πόλεις της χώρας, για να ηγηθούν της μετάβασης προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι πόλεις Σενζέν και Χανγκζού, ήταν οι δύο μόνες που υιοθέτησαν πιλοτικό πρόγραμμα ηλεκτρικών ταξί.
Η κρατική εταιρία ταξί Pengcheng E-Taxi διαθέτει 50 ηλεκτρικά οχήματα. «Οι πελάτες δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τα αυτοκίνητα. Πάνω από 90% ζητούν πληροφορίες για αυτά, τη στιγμή που μπαίνουν μέσα», λέει ο οδηγός Ζενγκ Χσιουένγκ.
www.kathimerini.gr με στοιχεία από Reuters
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου