Όσο περισσότερες ώρες περνούν οι χρήστες σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, όπως για παράδειγμα το facebook, τόσο περισσότερο πιστεύουν ότι οι υπόλοιποι άνθρωποι είναι πιο ευτυχισμένοι από εκείνους. Σε αυτό το συμπέρασμα, τουλάχιστον, καταλήγει έρευνα του Πανεπιστημίου Utah Valley στην Αμερική.
Οι επικεφαλής της Χιου-Τζου Γκρέις Τσου και Νίκολας Ετζ υποστηρίζουν ότι οι προσεκτικά επιλεγμένες εικόνες χαρούμενων προσώπων, με τις οποίες οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων συνηθίζουν να προβάλλουν τον εαυτό τους στις προσωπικές σελίδες τους, μεταφέρουν ένα αρκετά ψυχοφθόρο μήνυμα στους άλλους.
«Κοιτάζοντας κανείς χαρούμενες φωτογραφίες άλλων στα κοινωνικά δίκτυα σχηματίζει την εντύπωση πως εκείνοι είναι πάντα ευτυχισμένοι και η ζωή τους είναι υπέροχη. Παρότι οι χρήστες γνωρίζουν πως και οι φίλοι τους έχουν σκαμπανεβάσματα, επηρεάζονται πάρα πολύ από μια χαμογελαστή φωτογραφία» εξηγεί ο δρ. Τσου.
Για τη μελέτη τους οι ερευνητές ζήτησαν από 425 προπτυχιακούς φοιτητές να δώσουν τη δική τους ερμηνεία στην έννοια «ευτυχία», αναφέροντας το χρόνο που αφιερώνουν στις συγκεκριμένες ιστοσελίδες, τον αριθμό των διαδικτυακών τους φίλων, αλλά και πόσους από αυτούς γνωρίζουν προσωπικά.
Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στα περιοδικά Cyberpsychology, Behavior και Social Networking, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που σπατάλησαν λιγότερο χρόνο σε παρόμοιες ιστοσελίδες και ασχολήθηκαν περισσότερο με αληθινούς φίλους ήταν και οι λιγότερο δυστυχισμένοι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον προηγούμενο χρόνο παρόμοια μελέτη από την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής έδειξε ότι παιδιά και έφηβοι μπορούν να εμφανίσουν κατάθλιψη όταν μέσα από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης κατακλύζονται από θετικά μηνύματα, status updates και φωτογραφίες χαρούμενων φίλων.
Οι επικεφαλής της Χιου-Τζου Γκρέις Τσου και Νίκολας Ετζ υποστηρίζουν ότι οι προσεκτικά επιλεγμένες εικόνες χαρούμενων προσώπων, με τις οποίες οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων συνηθίζουν να προβάλλουν τον εαυτό τους στις προσωπικές σελίδες τους, μεταφέρουν ένα αρκετά ψυχοφθόρο μήνυμα στους άλλους.
«Κοιτάζοντας κανείς χαρούμενες φωτογραφίες άλλων στα κοινωνικά δίκτυα σχηματίζει την εντύπωση πως εκείνοι είναι πάντα ευτυχισμένοι και η ζωή τους είναι υπέροχη. Παρότι οι χρήστες γνωρίζουν πως και οι φίλοι τους έχουν σκαμπανεβάσματα, επηρεάζονται πάρα πολύ από μια χαμογελαστή φωτογραφία» εξηγεί ο δρ. Τσου.
Για τη μελέτη τους οι ερευνητές ζήτησαν από 425 προπτυχιακούς φοιτητές να δώσουν τη δική τους ερμηνεία στην έννοια «ευτυχία», αναφέροντας το χρόνο που αφιερώνουν στις συγκεκριμένες ιστοσελίδες, τον αριθμό των διαδικτυακών τους φίλων, αλλά και πόσους από αυτούς γνωρίζουν προσωπικά.
Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στα περιοδικά Cyberpsychology, Behavior και Social Networking, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που σπατάλησαν λιγότερο χρόνο σε παρόμοιες ιστοσελίδες και ασχολήθηκαν περισσότερο με αληθινούς φίλους ήταν και οι λιγότερο δυστυχισμένοι.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τον προηγούμενο χρόνο παρόμοια μελέτη από την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής έδειξε ότι παιδιά και έφηβοι μπορούν να εμφανίσουν κατάθλιψη όταν μέσα από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης κατακλύζονται από θετικά μηνύματα, status updates και φωτογραφίες χαρούμενων φίλων.
Elle
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου